+ به يه ن

تبريز سسي : هنرمندان اردبيلي در نخستين جشنواره ملي موسيقي مقامي فجر كه در تبريز برگزارشد، تعدادي از جوايز اصلي اين جشنواره را به خود اختصاص دادند.به گزارش اؤيرنجي سسي به نقل از رسانه هاي ايران ،براساس آراي هيئت داوران اين جشنواره در بخش كمانچه ياشار جوادپور از مشگين شهر اول شد و تنديس اين بخش را به خود اختصاص داد.

در بخش آواز ياشار جوادپور از مشكين شهر در جايگاه دوم، سيامك اصغري از مشگين شهر در جايگاه سوم، كريم صبور از مغان در جايگاه چهارم و مهدي حمزه زاده از اردبيل بطور مشترك با اكبر بوير از بناب مقام پنجم را از آن خود كرد.

در بخش تكنوازي تار هم بهرام وحدتي از پارس آباد مشتركا به عنوان مقام چهارم دست يافت.

همچنين خانواده زنده ياد استاد علي سليمي و خانواده زنده ياد استاد محمود شاطريان مورد تشويق و قدرداني حاضران و هيات برگزاري جشنواره قرار گرفتند.

اولين جشنواره سراسري موسيقي فجر مقامي آذربايجان “موغام” در دو بخش آواز و تكنوازي ميزبان ۷۴ هنرمند از شهرهاي تبريز، مراغه، بناب، مشگين شهر، مغان، ميانه، خواجه، تهران، پارس آباد، اورميه، سراب، ورزقان، زنجان، نقده، اردبيل، خداآفرين و بيله سوار بود.

در اين جشنواره هنرمندان در رشته هاي آواز و تكنوازي سازهاي تار، ناغارا، قوشا ناغارا، قارمان، عود، بالابان، قاوال، كمانچه، توتك و قانون به رقابت پرداختند.